BIBELN 365 DAGAR – DAG 46

DAGENS TEXTER; 3 Mos. 20, 21 och Matt. 28:1-20

3 Mos. 20; Straff för den som bryter mot Guds bud. Robert Ashberg frågade Stefan och mig när vi var med på TV 3 angående “Homosexualitet” Ska det kriminaliseras, göras olagligt i Sverige att vara homosexuell eller lesbisk? Våra svar var Nej, men jag har ändrat mig! Homosexualitet och Lesbiskhet skulle vara olagligt i Sverige i enlighet med Skrifterna. Innan 1944 i Sverige var denna synd olaglig och uppdagades du fick du sitta i finkan. Varför har jag ändrat mig ? Därför denna synd har gjort och gör sådan skada på mänskligheten, hela vår generation är förstörd och konsekvenserna är oerhörda! I Kenya har det varit olagligt men tyvärr har de också fått böja sig för denna synd och tillåta män ligga med män och kvinnor ligga med kvinnor. Sveriges dubbelmoral som skyddar homosexuella i alla väder och ger sina barn till denna synd, men å andra sidan jobbar Sverige övertid för att göra detta land muslimskt och dess följder är sharialagar som döda homosexuella och slår kvinnorna. Sverige är verkligen körd i botten både andligt och politiskt! Läs och begrunda hela kapitel 20.

“Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna, begår de en avskyvärd handling. De skall straffas med döden. De bär på blodskuld. Om någon till hustru tar en kvinna och dessutom hennes mor, så är det en skändlighet. Man skall bränna upp både honom och dem i eld, för att ingen skändlighet skall finnas ibland er. 3 Mos. 20:13,14

“Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Rom.1:26,27

3 Mos. 21; Prästernas helighet och krav! Det var verkligen inte vem som helst som fick vara präst och vara den som gick inför Herren för folkets skull. Om du är sjuk och ska opereras för cancer eller någon annan dödlig sjukdom, vill du nog inte ha en oerfaren läkare som skär i din kropp. Faktum är att även som utbildad kirurg på 5,6 år så är det fortfarande inte du som ta till kniven. Som nyutbildad kirurg går du vid sidan av och lär dig i åratal av överläkaren som har livserfarenhet och som gör själva ingreppet. Men i Guds församling i Sverige idag, verkar det som vem som helst får skära och operera i din själ och profetera åt höger och vänster över ditt liv. Dessutom får en nyfrälst, vem som vill, skilda och omgifta kvinnor och män och listan är lång leda Guds församling. Vi har dragit ner Guds församling på en sådan låg nivå att det är beklagligt och sorgligt. Guds männen i detta land som skulle leda Guds församling är satt åt sidan.  De yngre pastorerna skulle gå sida vid sida med de äldre församlingsföreståndarna och lära och senare ta över stafettpinnen. Det är yngre som blivit framskjutna till frontlinjen så tidigt att de skadas för livet och reser sig aldrig igen. Även politiskt har de män som skulle styra detta land satts åt sidan för Isebels andemakt!

“Om någon gärna vill få en församlingsledares tjänst, så önskar han sig en god uppgift. En församlingsledare skall vara oklanderlig, en enda kvinnas man, nykter, förståndig, aktad, gästfri och en god lärare. Han får inte missbruka vin eller vara våldsam utan skall vara vänlig, fridsam och fri från penningbegär. Han skall ta väl hand om sin familj och se till att hans barn lyder och visar all respekt. Men om någon inte förstår att ta hand om sin egen familj, hur skall han då kunna ta hand om Guds församling? Han skall inte vara nyomvänd, så att han blir högmodig och döms av den som förtalar honom. Han skall också ha gott anseende bland dem som står utanför, så att han inte får dåligt rykte och fastnar i djävulens snara. 1 Tim.3:1-7

KRAVEN ÄR MYCKET HÖGA FÖR ATT VARA EN FÖRSAMLINGSLEDARE OCH HERRENS TJÄNARE. FÖRSAMLINGEN ÄR INGEN LEKSTUGA, FÖRSAMLINGEN ÄR PLATSEN DÄR GUD MÖTER MED SITT FOLK PÅ JORDEN.

“Den som är överstepräst bland sina bröder, den som fått smörjelseoljan utgjuten på sitt huvud och blivit vigd med rätt att bära prästkläderna, skall inte ha sitt hår oordnat eller riva sönder sina kläder.  Han skall inte gå in till någon död. Varken genom sin far eller sin mor får han orena sig. Han skall inte heller gå ut ur helgedomen och inte ohelga sin Guds helgedom, ty den vigning han fick genom sin Guds smörjelseolja är över honom. Jag är Herren.  Till hustru skall han ta en kvinna som är jungfru.  Han får inte ta en änka eller en frånskild kvinna, eller en vanärad kvinna, en sköka, utan han skall ta en jungfru av sitt eget folk till hustru,  så att han inte ohelgar sina efterkommande bland sitt eget folk, ty jag är Herren, som helgar honom. 16Herren talade till Mose. Han sade:  Säg till Aron: Av dina avkomlingar i kommande släkten skall ingen som har något lyte träda fram för att frambära sin Guds mat.  Ingen som har något lyte får träda fram, varken en blind eller halt eller en som har ett lyte i ansiktet eller har någon lem för stor, 19 ingen med bruten arm eller brutet ben, ingen som är puckelryggig eller dvärg eller som har fel på ögat eller som har skabb eller något annat utslag eller som är kastrerad. Av prästen Arons avkomlingar skall ingen som har något lyte gå fram för att offra Herrens eldsoffer. Har han ett lyte, får han inte gå fram för att offra sin Guds mat.  Han må äta sin Guds mat, både det som är högheligt och det som är heligt.  Men eftersom han har ett lyte skall han inte gå in till förlåten eller gå fram till altaret, så att han ohelgar mina heliga ting. Ty jag är Herren, som helgar dem. Detta talade Mose till Aron och hans söner och alla Israels barn. 3 Mos.21:10-24

Matt. 28:1-20; Jesus uppstår ur graven! Halleluja, Halleluja, Halleluja. Vakterna skakade av skräck för Herrens ängel och de blev som döda. Men till kvinnorna sa ängeln; Var inte förskräckta! Jag tror inte på kvinnliga församlingsledare och heller inte att kvinnan ska råda över mannen, enligt skrifterna. MEN kvinnorna kan utgjuta sin kärlek till Jesus, betjäna honom, smörja honom med dyrbar nardusolja, tvätta hans fötter som ett kärleksbevis från våra hjärtan. Och utifrån denna relation med Jesus, vittnar vi med frimodighet vad vi sett och hört i liten eller stor samling. Tänk att kvinnorna var vid graven, trogna, orädda och de var de första som Jesus talade till, att gå och vittna för de 11 lärjungarna vad de sett och hört. Jesus skickar kvinnorna med ett viktigt budskap också och det var att de skulle säga till lärjungarna att de skulle gå till Galileen för att den uppståndne Jesus ville träffa dem där “LIVS LEVANDE”! “Jesus är uppstånden, ja, Han är sannerligen uppstånden”  Nu blev översteprästerna knäsvaga och från en lögn till nästa lögn….de gav vaktstyrkan pengar för nästa lögn; “att lärjungarna hade fört bort Jesus under natten” som till och med idag är gångbart och spritt bland judarna. Vilket underbetyg av vaktstyrkan!

Jesus visar sig för de 11 lärjungarna och ge dem MISSIONSBEFALLNINGEN!

“De elva lärjungarna begav sig till det berg i Galileen dit Jesus hade befallt dem att gå. Och när de såg honom, tillbad de honom, men andra tvivlade. Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: “Jag har fått all makt i himlen och på jorden.  Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt vad jag har befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut.” Matt. 28:16-20

Maria Hallman