Dr. Mark A Gabriel kunde hela koranen utantill när han var tolv år. Han växte upp i Egypten – mitt i grogrunden för den islamska terrorismen – Han växte upp och fostrades djupt influerad av Islam och dess lära. Hans egen familj vände honom ryggen efter han blivit en kristen och försökte döda honom flera gånger. Han flydde sitt hemland och bor nu i USA. För att uttrycka sin nya tro på kristus har han bytt bort sitt muslimska namn mot ett kristet.
Här följer fortsättningen av hans vittnesbörd och undervisning.
(Översatt av Stefan Hallman, från boken ”Islam and Terrorism” utgiven på Charisma house book group Florida USA 2002)
Islam och terrorism kap 7
Del 2
Mänskliga rättigheter?
Sheik Yosef hade just fått lära sig den bistra sanningen om Islam: när du blir en slav till Allah ger du upp dina rättigheter. Precis som man anser att demokrati är ett icke accepterat styrelsesätt då det är skapat av människan, så menar Islam att mänskliga rättigheter är onödiga då det är skapat av människor och inte finns med i koranen. Islam varken erkänner eller accepterar mänskliga rättigheter, kvinnors rätt eller demokrati. Detta är västvärldens ideér, skapade av de otrogna, vilka inte erkänns av muslimerna. Detta är precis vad Sayyid Qutb, det moderna Jihad´s fader, säger i sin bok ”Social justice in Islam”. Det finns en grundläggande princip i den islamiska lagen som kallas ”Al-qaeda-Al-faquhia” vilket betyder ”den som förnekar någon av den islamiska sanningen är en otrogen”. Tillämpningen av den principen betyder att om någon inte fullständigt håller med om de islamiska principerna fullständigt, måste dödas!
Denna regel kan tillämpas på:
Muslimska avfällingar-de som lämnar den muslimska tron (Ej religionsfrihet)
De som opponerar sig mot den muslimska tron (Ej yttrandefrihet)
Yttrandefrihet?
Islam befinner sig i ständigt krig mot skribenter, författare och andra media personligheter som uttrycker sina åsikter helt öppet i den fria världen. Måna människor har fått offra sina liv då de haft en annan åsikt än de muslimska fundamentalisterna. Ett tydligt exempel på detta är dr. Naguib Mahfouz, som 1988 fick Nobelpriset i litteratur. Dr Mahfouz är en egyptisk muslim, trots det försökte radikala muslimer mörda honom 1994. Han var på väg hem från sitt arbete på universitetet, när flera män attackerade och högg honom med knivar. De lämnade honom i en blodpöl på en av Kairos gator. Dr Mahfouz var åttiotre år när detta hände, han överlevde. Ett annat offer för en av de islamska rörelserna var Dr Farag Foda, en egyptisk agrikultur specialist. Dr Foda var en moderat muslim, som värnade om landets politiska överlevnad. Han beslutade sig för att bekämpa de islamiska rörelserna genom sina skifter. Han varnade Egypten, de arabiska länderna och världen om faran med fundamentalistisk Islam.
Han skriver:
Vad är detta för tid i historien? Det är en tid då om någon ifrågasätter en annan så får han en kula till svar. Många gånger har jag frågat mig, Vad är det som händer, vad är det vi går igenom i egyptisk historia? Kommer vi någon gång ur det? Lever vi i en tid att om du har en uppfattning eller något att säga, måste du först lära dig hantera en kulspruta eller lära dig kampsport? Om de tror att detta kommer få oss backa eller sluta, så har de tagit fullständigt fel! Om de tror att de kan skrämma oss med sina handlingar, så har de fel! Om de för en sekund tror att vi ska lägga våra pennor åt sidan och sluta skriva eller att de ska få våra munnar sluta uttrycka våra åsikter, så förväntar de något omöjligt! Det handlar inte om mod, det handlar om logik. Att dö för att försvara demokrati eller nationens enhet är bättre än leva i deras stinkande tänkesätt. Att dö för det som är rätt är bättre än att leva under deras dåraktiga och diktatoriska auktoriteter. Jag ger hellre upp resten av mitt liv och lägger det i graven än ger det till dem!
Dr. Foda sa att fundamentalisterna är cancer i kroppen som måste tas bort innan det blir för sent. Men, Dr. Foda fick betala det ultimata priset för sina åsikter. Han blev ihjälskjuten 1992 av de grupper han varnat för. Han dödades för att han inte var rädd att uttrycka sin åsikt. Dr. Foda var ett starkt föredöme för många skribenter i Egypten.
Fortsättning följer…