BIBELN 365 DAGAR – DAG 212

DAGENS TEXTER; Ps. 62, 63, 64 och Rom. 1

GAYVECKA I STOCKHOLM 2015. VI AVSKYR OCH FRUKTAR DENNA HOMOSEXUELLA SYND SOM FÖRSTÖR VÅRT FOLK, VÅRA BARN OCH BARNBARN I SVERIGE ÅR 2015. VI SKA GÖRA ALLT VI KAN FÖR ATT STOPPA DENNA DEMONISKA RÖRELSE. LÄS MIN MANS FÖRORD TILL VÅR BOK; “Homosexualitet är synd” författad av Maria Hallman utgiven år 2005.

Förord till boken; Homosexualitet är synd!

Sen kristendomens begynnelse så har Guds församling fått kämpa för sin frihet att fritt få uttrycka och tillämpa sin tro. Alltifrån Roms förföljelse de första århundradena till det svenska konventikel plakatet 1726. Människor har alltid fått kämpa för sanningen och sin rätt att uttrycka den. Men alltsedan upplysningstiden på 1700 talet så har ju utvecklingen gått framåt och numera finns ju både religionsfrihet och åsiktsfrihet inskrivet t.om i FN:s lag om mänskliga rättigheter. I Sverige så finns religionsfrihetslagen från 1951, som ska garantera att varje svensk medborgare har rätt att fritt utöva sin religion. Därmed vore saken klar – Vem som helst skulle ha rätt att fritt uttolka och predika från Guds ord som personens samvete bjuder. Men aldrig kunde man väl tro att vi idag i det moderna Sverige skulle råka ut för något så lågt som fallet blivit med pastor Green på Öland. Att staten idag går in och dömer en människa till fängelse för att han utfört sin plikt som pastor, måste ses som ett oerhört bakslag för den personliga friheten och för ett modernt samhälle. Sverige som så många gånger har stått på världens barikader, synts i massmedia och varit ett föregångsland när det gäller mänskliga rättigheter, får nu finna sig i en ny roll. Nu är det Sverige som dras till skampålen av internationella medier. Sverige framstår som ett inskräkt land som lever i medeltida mörker. Man har svårt att begripa hur det kan bli så. Man ser ju Sverige som ett fritt land med stark känsla för åsiktsfrihet. Inte minst har ju den homosexuella rörelsen i Sverige lyckats att propagera för sin sak. Det är också detta som ligger bakom den nuvarande lagstiftningen. Politikerna har ju fallit till föga för det politiskt gångbara istället för det politiskt korrekta!

Så går det med ett land som sakta men säkert lämnat Guds ord, dvs själva grunden för den västerländska lagstiftningen, och istället börjat lyssna på de politiska påtryckargrupperna och vilka som just nu skriker högst i samhället. Vad ska komma här näst? Ska vi få se ett Sverige där, om man bara kan samla tillräckligt många för sin sak, kan lagstifta om vad som helst. Tyvärr så är detta fallet i Sverige. Nu dömer man en pastor till fängelse för att predika Guds ord om de homosexuella. I samma texter som handlar om den homosexuella synden så står det också om pedofiler. Nästa steg i utveckligen kunde då vara att alla som lever i sådan synd börjar hävda att det är en medfödd läggning som de vill respekteras för. Domen mot Green är inte ett steg mot större förståelse och frihet för människor. Tvärtom den är ett steg neråt mot en allt större bundenhet för de människor som plågas av sin “läggning”. Får man inte ställa rätt diagnos så kan man inte heller behandla sjukdomen. Det vet varje sunt förnuftig människa. Homosexualitet är ett resultat av syndafallet, en skada i själva skapelsen. Det säger Guds ord. Precis som mord, otukt, tjyveri och annan ondska. Visst är det synd om den homosexuelle. Men en sådan blir inte hjälpt av att han får fritt fram att synda mer. I gay-rörelsen talar man om att “komma ut” och så menar man att alla med homosexuella frestelser ska bejaka dessa, leva ut sin homosexualitet och bli fria. Sanningen är tvärtom. De som “kommer ut” blir istället alltmer bundna i en identitet och livsstil som man endast var frestad till innan. Nu tar man steget ut i offentligheten och blir för all framtid etablerad i ett ställningstagande som det är mycket svårt att ta sig ur. Istället för att ´”komma ut” så har man bundit upp sig själv.

Förordet skrivet av bibellärare Stefan Hallman, gift med författarinnan i snart 30 år. Boken finns att köpa på vår hemsida; www.ctvc.se

Ps. 62; En psalm av kung David; en tröstepsalm till Jedutun. Jedutun och hans söner var sångledare i templet. Läs och begrunda!

Ps. 63; En psalm av kung David när han var i Juda öknen. Davids längtan efter Gud och förtröstan på honom. Läs och begrunda!

Ps. 64; En psalm av kung David då han ber om beskydd moy onda anslag. Presis som idag vi behöver Guds beskydd. Det är inte mot kött och blod vi kämpar utan mot andevärldens furstar och väldigheten och speciellt när vi kämpa mot dessa demoner som förför människan att leva homosexuellt. Ef.6:10-20

Den andliga vapenrustningen
“Till sist, bli starka i Herren och i hans väldiga kraft. Tag på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot djävulens listiga angrepp.  Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna.  Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt.  Stå alltså fasta, spänn på er sanningen som bälte kring era höfter och kläd er i rättfärdighetens pansar  och sätt som skor på era fötter den beredskap som fridens evangelium ger.  Tag dessutom trons sköld. Med den kan ni släcka den ondes alla brinnande pilar.  Tag emot frälsningens hjälm och Andens svärd som är Guds ord.  Gör detta under ständig åkallan och bön och bed alltid i Anden. Vaka därför och håll ut i bön för alla de heliga.  Bed också för mig, att ordet ges åt mig när jag öppnar min mun, så att jag frimodigt gör evangeliets hemlighet känd. För dess skull är jag ett sändebud i bojor. Bed att jag predikar det så öppet och fritt som jag bör.” Ef. 6:10-20

BED FÖR OSS I KAMPEN MOT SYNDEN!

Rom. 1; På grund av den pågående GAYVECKAN I STOCKHOLM och att dagens text är Rom. 1,  som är det starkaste bibelordet mot den homosexuella synden i Nya Testamentet läser vi; Rom. 1: 24-32

“Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar. De bytte ut Guds sanning mot lögnen och tog sig för att dyrka och tjäna det skapade i stället för Skaparen, han som är välsignad i evigheter, amen. Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga.  På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen. De har blivit uppfyllda av allt slags orättfärdighet, ondska, girighet och elakhet, de är fulla av avund, mordlust, stridslystnad, svek och illvilja. De skvallrar och förtalar, de hatar Gud och brukar våld. De skrävlar och skryter och tänker ut allt ont. De lyder inte sina föräldrar,  är oförståndiga och trolösa, kärlekslösa och hjärtlösa.  Sådant gör de, fastän de mycket väl känner till Guds rättvisa dom, att de som handlar så är värda döden. Ja, de samtycker också till att andra gör det.” Rom.1:24-32

Nya Testamentet har fler bibelord som fördömmer denna homosexuella synd som tex. 1 Kor. 6: 9-11 och 1 Tim. 1:9-11. Vi har blivit mordhotade, hatade av världen och mobbade, diskriminerade av både världen och andra kristna. Förra sommaren deltog vi i en bönekonferens för Sverige just under GAYVECKAN i Stockholm. Då blev jag stoppad av de kristna arrangörerna när jag ville läsa bibelorden i N.T. som fördömmer denna homosexuella synd. LÄGG INTE PÅ OSS EN “LÖGN” ATT VI INTE ÄLSKAR DESSA MÄNNISKOR, VI ÄLSKAR DESSA MÄNNISKOR, DÄRFÖR TALAR VI SANNINGEN TILL DEM SÅ DE SKA SLIPPA ETT EVIGT BRINNANDE HELVETE.

Det starkaste bibelavsnittet i bibeln är Paulus brev till rommarna alltså, Rom.1:18-32 och detta avsnitt har vi nu läst innantill, och egentligen behövs inget mera. Det ger svar på ALLA FRÅGOR.

“Därför utlämnade Gud dem till skamliga lidelser. Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det onaturliga. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse. Och eftersom de inte ansåg det vara något värt att ha kunskap om Gud, utlämnade Gud dem åt ett ovärdigt sinnelag, så att de gjorde sådant som är mot naturen.” Rom. 1:26-28

Kan bibeln säga det mera tydligt än så här, det utelämnar all förvirring om ämnet och tvivel om det är synd eller ej, härmed finns inget att diskutera, enligt bibelns ord är det solklart;

HOMOSEXUALITETET ÄR SYND!

Men för den som behöver bli mera övertygad följer ytterligare en hel del om vad bibeln säger i ämnet.

Bibeln säger ytterligare att homosexualiteten är;

1. AVSKYVÄRT
2. EN STYGGELSE
3. ONATURLIGT
4. OTUKT
5. ORÄTTFÄRDIGT
6. LAGLÖST
7. UPPRORISKT
8. GUDLÖST

9. SYNDIGT
10. OHELIGT
11. OANDLIGT
12. SODOMITISKT
13. ÄKTENSKAPSBROTT
14. ORENHET
15. LÖSAKTIGHET

Alla dessa påståenden ska vi läsa om i flera bibelord från nya och gamla testamentet i bibeln, se nummerordningen 1-15.

3 Mos.18:22, ” Du skall icke ligga hos en man såsom man ligger hos en kvinna; det är 1. AVSKYVÄRT.”

3Mos.20:13,”Om en man ligger hos en annan man som en man ligger hos en kvinna, så gör de båda 2. EN STYGGELSE. De skall straffas med döden. De bär på blodskuld.”

Rom.1:26-27; ”Deras kvinnor bytte ut det naturliga umgänget mot det 3. ONATURLIGA. På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upp tändes av begär till varandra. Män bedrev 4.OTUKT med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.”

1 Kor.6:9-11; ”Vet ni inte att inga 5. ORÄTTFÄRDIGA skall få ärva Guds rike? BEDRA INTE ER SJÄLVA! Varken otuktiga eller avgudadyrkare, varken äktenskapsbrytare eller de som utövar homosexualitet eller de som låter sig utnyttjas för sådant, varken tjuvar eller giriga, varken drinkare, förtalare eller utsugare skall ärva Guds rike. Sådana var en del av er. Men ni har tvättats rena, ni har blivit helgade, ni har förklarats rättfärdiga i Herren Jesu Kristi namn och i vår Guds Ande.”

1 Tim.1:9-11”Lagen är god, om man brukar den rätt, den är för 6. LAGLÖSA, och 7. UPPRORISKA, 8.GUDLÖSA och 9. SYNDARE, 10. OHELIGA och 11. OANDLIGA, för dem som utövar otukt och homosexualitet, för slavhandlare, lögnare, menedare och för alla som står emot den sunda läran.”

Judas v.7”Så som det var med 12. SODOM (sodomitiskt) och Gomorra och städerna däromkring. På samma sätt bedrev de otukt och följde onaturliga begär. De står som ett varnande exempel och får sitt straff i evig eld.”

Gal.5:19;”Köttets gärningar är uppenbara: de är 13.ÄKTENSKAPSBROTT, OTUKT, 14.ORENHET, 15. LÖSAKTIGHET………” Dessa synder innefattar all slags olovligt sex bl.a. homosexualitet, lesbiskt, pedefili och incest.

Romarbrevet i sin helhet!

Romarbrevet är skrivet av apostel Paulus på sin tredje missionsresan, när han hade sitt vinteruppehåll på 3 månader i Korint. Han skrev till en församling som han aldrig hade besökt eller träffat. Församlingen här kan har varit ganska gammal, det kan ha varit så att det var med bröder, från Rom i övre salen på Pingstdagen Apg. 2. Någon eller några utav de 3000 samlade i Jerusalem fick kallelsen att gå tillbaka till Rom och starta en husförsamling. Paulus förbereder sin ankomst till Rom med att sända detta brev, i vilket han ger en samlad framställning av evangeliets innehåll. Man tror att detta är det 6:e brevet av Paulus 13 brev i N.T.

ROMARBREVET!

UNDERVISANDE HUVUDDEL Kap.1-11

1. Rättfärdiggörelse; Rom. kap.1-5

2. Helgelse; Rom. kap. 6-8

3. Israels ställning; Rom. kap. 9-11

FÖRMANANDE HUVUDDEL Kap.12-15

1. Ett liv i kärlek och lydnad; Rom. kap.12,13

2. De starka och de svaga; Rom. kap. 14

3. Judekristna och hednakristna; Rom. kap. 15: 1-13

4. Apostelns kallelse och verksamhet; Rom. kap. 15:14-33

AVSLUTNING MED HÄLSNINGAR Kap. 16

Läs och begrunda denna fantastiska bibelbok; ROMARBREVET!

 

Maria Hallman